român mi-e vocația. (Petre Țuțea)

Gaura din bugetul local și panourile publicitare

În municipiul Chișinău sînt câteva sute de panouri publicitare de toate dimensiunile. Banii câștigați pe găzduirea publicității sînt o mană cerească pentru acele câteva (le numări pe degetete) companii publicitare. Probabil că nu este altă afacere atât de profitabilă ca găzduirea publicității pe panouri.

Din nefericire pentru bugetul local, deci din nefericire pentru localnici, banii care ar putea să fie încasați și ulterior utilizați în proiecte locale, se duc în conturile companiilor publicitare private. Este o crimă legală. De ce administrația locală sau cea a statului scapă un prilej atât de bun de a face bani practic din nimic în folosul statului? De ce administrațiile, și legea în genere, permite existența unor companii publicitare în contextul crizei în care zacem?

E adevărat că companiile publicitare au nevoie de licență pentru a activa, care e relativ scumpă. Banii încasați pe licențe, însă, sînt mizeri comparativ cu profitul real al acestor companii. N-o să vorbim despre proprietarii acestor companii, nu e cazul, dar știm cu siguranță locul lor în societate, mă scuzați… în conducere. De sigur că e mai comod să-ți vină bani grei din vânt direct pe contul personal decât în cel al administrației locale. Iar aceasta e crimă împotriva statului.

Soluția este foarte simplă. Necătând la tendința de democratizare și liberalizare în toate domeniile posibile și imposibile, până și cele mai liberale state iau măsuri destul de drastice atunci când e vorba de securitatea economică și interesele statului. Pe perioadă de criză economică poate fi justificată lesne naționalizarea unor bunuri (de orice gen chiar), ne mai vorbind de companii publicitare. Iar aceasta se poate de o făcut direct sau în trei pași:
1) mărirea taxei pe licențe la limita admisibilului pe o perioadă nedeterminată;
2) refuzul de a mai elibera licențe;
3) înființarea unei companii publicitare de stat.

Astfel, administrațiile locale din toate raioanele să aibă controlul deplin asupra publicității de stradă și banii încasați să rămână în administrații fără o centralizare, dar cu o evidență strictă. Banii încasați să fie destinați proiectelor locale de dezvoltare în orice domeniu.
Simplu?!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s